Followers

Thursday 11 February 2010

Dato' Seri Nizar, It Is Time To Move On...


Seperti yang semua sedia maklum, Dato' Seri Nizar telah gagal dalam rayuannya untuk mendapat kembali jawatan Menteri Besar Perak baru-baru ini.

Walaupun sebelum ini beliau pernah mengaku untuk menerima apa saja keputusan mahkamah, namun apabila ia tidak menyebelahinya, nampaknya beliau kembali bermain dengan kata-kata.

Paksu tidak pasti apa alasan beliau berbuat demikian. Namun bagi Paksu, beliau patut menerima hakikat bahawa beliau tidak lagi mempunyai sokongan majoriti dalam DUN di negeri Perak. Sokongan yang ada pun kebanyakannya hanyalah daripada parti DAP yang dari dahulunya lebih selesa menggunakan beliau sebagai boneka untuk mencapai tujuan mereka. Kalaupun beliau berjaya mendapat jawatan tersebut, beliau berkemungkinan besar akan terpaksa mengikut telunjuk parti tersebut dan hanya akan melakukan kesalahan demi kesalahan yang lebih besar di masa akan datang.

Mungkin ada hikmah disebalik apa yang telah berlaku ini. Nasib orang Melayu dan negeri Perak sendiri lebih baik rasanya di bawah Dato' Seri Zamry berbanding Dato' Seri Nizar. Oleh yang demikian, eloklah jika beliau menerima kekalahan ini dengan cara yang terhormat dan 'move on'. Banyak lagi yang boleh dilakukan jika sesungguhnya beliau ikhlas untuk berbakti kepada masyarakat. Hentikanlah terlalu banyak bermain politik kerana semua itu tidak akan membawa kebaikan kepada agama, bangsa dan negara.

No comments:

Selamat Datang Ke Blog Tinta Persona....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails