Followers

Thursday 17 September 2009

Masa Untuk Bermaaf-maafan

Sempena Hari Raya Aidilfitri yang bakal menjelang ini, Paksu ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan Selamat Hari Raya Aidil Fitri dan memohon ampun dan maaf jika terdapat sebarang kesilapan dan kesalahan kepada sesiapa sahaja yang mengenali diri Paksu dan keluarga.

Paksu berharap agar hari yang mulia itu akan membuka lembaran baru dalam politik Kuala Kedah. Semua kita tentu ingin melihat dua pemimpin besar (Y.Bhg Dato Latt & Dato' Hashim) dalam UMNO Kuala Kedah berbaik-baik semula.

Bagi Paksu tidak ada gunanya meneruskan sengketa. Tidak ada ruginya kalau mana-mana pihak menghulurkan tangan dahulu memohon kemaafan. Ular menyusur akar tidak akan hilang bisanya. Mengalah bukan bererti kalah dalam kamus Paksu. Lagipun apabila dua gajah bergaduh , pelanduk akan mati di tengah-tengah. Bila dua pemimpin sudah berdamai, Insya Allah, kita semua akan dapat maju kehadapan. Buanglah yang keruh, ambillah yang jernih.

Pemimpin datang dan pergi bersilih ganti. Ada masa kita di atas dan ada masa kita di bawah. Jangan hanya mementingkan diri dan muslihat peribadi. Sebaliknya kepentingan rakyat, agama dan negara harus menjadi keutamaan.

SELAMAT HARI RAYA - MAAF ZAHIR DAN BATIN

No comments:

Selamat Datang Ke Blog Tinta Persona....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails