Followers

Friday 29 October 2010

Islam Bukan Untuk Hiasan.....


Kadang-kadang kita musykil dengan sikap pemimpin kita masa kini. Dalam kegilaan untuk mencari nama, pangkat, kedudukan dan kekayaan, mereka mudah lupa kepada asal usul budaya dan agama sendiri.

Benar, kita mahu mencapai status negara maju dengan rakyat yang berpendapatan tinggi. Tetapi apakah ia menghalalkan kita untuk melakukan kemungkaran atau dosa hanya semata-mata untuk mencapai tujuan tersebut? Matlamat tidak menghalalkan cara. Yang haram tetap haram dan begitu juga sebaliknya.

Kita telah berada di landasan yang betul selama ini, Kenapa perlu merubahnya hanya untuk mengejar sesuatu yang belum pasti akan berjaya tetapi pada masa yang sama , sudah tentu akan membawa impikasi dan imej buruk kepada status negara ini sebagai sebuah negara Islam?

Entahlah... mungkin pemimpin kita telah terlalu bongkak dan angkuh untuk mendengar kata-kata alim ulama dan para penasihat agama mereka. Aku betul... kamu semua tahu apa... Mungkin itulah antara ungkapan yang sentiasa bermain di fikiran mereka.

Sebagai rakyat yang kerdil di negara ini, kita hanya boleh berdoa agar pemimpin kita yang telah jauh menyimpang, supaya kembali ke pangkal jalan. Ini bukan soal politik, tetapi lebih kepada soal  maruah agama....

Usah biarkan negara ini hancur hanya untuk tuntutan nafsu buas anda semua.... Ingatlah Allah itu Maha Berkuasa. Pangkat dan kedudukan hanya sementara. Semuanya boleh berubah dengan sekelip mata.....

No comments:

Selamat Datang Ke Blog Tinta Persona....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails